Klantsegment dromen

We gaan heel graag met onze klanten in gesprek om te kijken naar de doelen en prioriteiten die ze hebben. Wat wil onze klant bereiken als organisatie? Laten we samen dromen benoemen en deze ook samen werkelijkheid laten worden.

De droom van Schwartzmans bv is dat meer dan de helft van onze nieuwe klanten wordt aangedragen door ambassadeurs; klanten, leveranciers of specialisten die ons aanbevelen.

Hieronder volgen een aantal klantsegmenten, waar wij onze producten en diensten leveren. Achter elke groep staat beschreven hoe wij denken van waarde te kunnen zijn voor de verschillende segmenten.

Zorg: Een leverancier die niet in de weg loopt en op aangegeven tijdstippen komt. Het team van Schwartzmans bv wil naast het leveren van producten en informatie ook graag in de praktijk, bij reinigingsproblemen, onze hulp aanbieden. Vervolgens kunnen we de juiste technieken aanleren bij de klant. “Het gehele reinigingsproces onder controle met zo min mogelijk verloren tijd.”

Scholen: (grondig stakeholder onderzoek door interviewen van verschillende opiniemakers volgt, zodat we een generieke segmentdroom kunnen verwoorden)

Gemeenten: (grondig stakeholder onderzoek door interviewen van verschillende opiniemakers volgt, zodat we een generieke segmentdroom kunnen verwoorden)

Schoonmaakbedrijven: Door het intensief samenwerken tussen Schwartzmans bv en een schoonmaakbedrijf dient het verloop in het klantenbestand van onze klant kleiner te worden. Als gevolg van onze gezamenlijke inspanning zouden hun klanten namelijk meer tevreden moeten zijn. Door mond-tot-mondreclame en extra vrij gekomen tijd dient het schoonmaakbedrijf te groeien.

Horeca: (grondig stakeholder onderzoek door interviewen van verschillende opiniemakers volgt, zodat we een generieke segmentdroom kunnen verwoorden)

MKB bedrijven: door de diversiteit in opiniemakers en hun behoeften is een generieke segmentdroom niet te verwoorden. Ontzorgen op facilitair gebied wordt door veel van onze klanten genoemd, het zijn namelijk secundaire behoeften/kosten voor de ondernemingen. Een schone veilige werkomgeving zien ze als een minimaal vereiste om tot prestaties te komen.

Industriële productie bedrijven: afhankelijk van de branche waarin het productie bedrijf opereert verschilt de behoefte aan kennis, ondersteuning en oplossingen, om tot een veilige en schone werkomgeving te komen. Voedingsmiddelen producerende bedrijven hebben een andere behoefte en prioriteit dan een gemiddeld genomen assemblerende industrie.